Sydney- I'm back



En varm fredagskväll landade jag och Micke i den fina staden Sydney.  Tajmingen kunde inte varit bättre med tanke på det kalla vädret Melbourne fick denna helg. På lördagen turistade vi vid operahuset tillsammans med Pernilla och sedan tog vi färjan ut till Manly beach för sandstrand, lapande av sol och dopp i havet.
På kvällen bjöds det på kängurufilé, ugnsrostade grönsaker och hemmagjord béarnaisesås hemma hos Mickes vänner -ungkarlarna . Känguru påminner lite om renkött skulle jag vilja påstå, Pernilla menar oxfilé. Söndagen var fortfarande lika härlig och varm så vi solade, spelade tennis, badade i jacuzzi, pool och bastu uppe på taket hemma hos Pernilla. En sista natt på fyrstjärnigt hotell och som avslutning på vår weekend blev det på måndagen bio (Shutter Island), promenad och middag i Darling Harbour.  





Nu är jag tillbaka i mitt Melbourne och ska försöka hitta studiemotivationen igen. Det är lätt att njuta av det goda här i solen. Hoppas vårsolen värmer er där hemma!

Kommentarer
Postat av: Per

Shutter Island är grymt bra! Kvalar in på min 10 i topp tror jag till och med =)

2010-04-15 @ 14:24:59
URL: http://kv07australia.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Jag köpte den på Paddys Market och där nere är det ju som i thailand hur mycket olka stånd som helst så dom har inga namn dom små båsen/stånden hihi. Jag har gömt undan klänningen så jag inte hinner tröttna på den innan midsommar. :D då ska den fram! ÅHH va det var roligt när ni var här. Det känns inte som om det vore en vecka sedan.. Tiden går fort =D

2010-04-17 @ 09:34:16
URL: http://pernillabolwede.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vart ligger fancy restaurangen då? Eller menar du bara en random fancy restaurang? :D

2010-04-26 @ 12:28:45
URL: http://pernillabolwede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0