30+

G'day mates! En uppdatering på vad som händer här borta på andra sidan klotet till er, varsågoda!

Vaknade runt tolv idag med av att jag var utvilad och klar för en ny härlig dag. Dave och jag tog bilen ner mot centrum och åt frukost på Subway för att sedan ta en solig promenad längs Yarra River. Vi har inte turistat som äkta turister borde göra så denna dag fick innehålla ett besök på Melbourne Aquarium. Där såg vi bland annat pingviner, fula läskiga fiskar, grodor, krabbor, sjöhästar, gigantiska stingrockor och mäktiga hajar. Jag föredrar att endast hälsa på hajar bakom tjocka glas än i havet.. Avslutade turistandet med ett besök i Chinatown för att äta dumplings.

En dag tog frun i huset och Daves lillasyster med mig till ett shoppingcenter här i närheten av Donvale (det ligger ca 20 min från city) och sedan körde vi runt i området och tittade på hästar, kalvar och naturen. Marken är väldigt torr överallt och ser orange och brun ut. Träden är både helt uttorkade och gröna men det är vackert här!

På kvällarna brukar vi bli bjudna på god mat (lax, lamm, grönsaker) spela tennis på bakgården och sedan bada i poolen. Mycket lyxigt! På fotot i mitten står jag i entren i huset och till höger ser ni ett av vardagsrummen med ett biljardbord i bakgrunden.

 

Nu är klockan på tok för mycket men kan nämna att jag mött upp med Lina och hennes svenska vänner nu. Vi ska till St Kilda beach imorgon och sola. Detta ljuva liv innan skolstart!

 


Kommentarer
Postat av: Smary

jag kan verkligen inte inse att du faktiskt är där! baby ,en grej innan jag glömmer - hihi Ulla skickde vidare ett litet bre till mig som är ditt (du vet hon blir så nervös att de är ngt viktigt) men de vara bara ngt litet från IKEA så jag tar hand om de åt dig :P hihi

jag är verkligen som din fruga! i love it



Saknar dig väldigt mycket!



puss

ps. ska sätta igång att skriva på min blogg snart

2010-02-08 @ 20:26:31
URL: http://marinamiraglia.blogg.se/
Postat av: Bellan

Heej darling! Underbart att läsa om hur du har det! Minns minsann st. Kilda, njut säger jag bara :) Har du börjat med alla kurser än?

2010-02-09 @ 09:59:25
URL: http://isabellehulten.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag jobbar på chapel street! Vad har du för dig, ses på en fika nån dag kanske :D

2010-02-09 @ 13:42:15
URL: http://ninajosefinl.blogg.se/
Postat av: Mia

åååh, så fint, härligt att du får slappa av och leva lite lyxigt innan skolan sätter igång. ;o) Puss och kram från mig och Oscar

2010-02-10 @ 15:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0