Framme i Melbourne

Vaknade av ett mms från pappa med en hälsning från ett riktigt vitt Falkenberg. Jag klagar inte att på att jag befinner mig i värmen. Tro mig. Jag lovar!

Sitter just nu i ett stort stort hus lite utanför Melbourne hemma hos min kompis Dave. Kom hit igår efter vår 11 timmar långa tågresa. Var inte så mycket att se utanför när vi tuffade genom landet. Mest torra gula åkrar överallt, lite svarta kor, några hus ibland, ungefär så men det gick bra ändå. Daves föräldras hus är en gigantisk lyxvvilla med massa rum överallt, tennisplan och pool. Sen har de skaffat en liten hundvalp precis som är helt underbar. Jag njuter!

Vi hälsade på Daves kompisar igår för de hade ett rum ledigt. Dem bor centralt i en mysig lägenhet med tre sovrum, vardagsrum med tv och tv-spel (Wii), kök, en toalett och en bakgård med fyra hönor som värper ägg. 
Jag sa - ja, tack! Så nästa vecka flyttar jag in där för cirka 3500 kr/mån. HELT ok för så centralt och allt inkluderat! Yippi! Nu ska jag bara lista ut hur jag ska lära mig pendla ut till den ena skolan som ligger en timma utanför stan, suck.

Nu ska vi ut på nya äventyr! Turista och 3D bio- Avatar. Jag är lycklig men saknar er där hemma också! Speciellt lilla Oscar! Ta hand om er och krama snön från mig ;)

Kommentarer
Postat av: Mia

Yeah! Välkommen till Melbourne! Gott att höra att du är tryggt på plats! Gläder mig till att höra mera om stan och hur du har det där borta! Härligt att du fått lägenhet, sänd mig din adress ASAP! :o) Love and miss you! Massa pussar från Oscar till dig!!

2010-02-05 @ 11:29:38
Postat av: Pim

2010-02-07 @ 15:03:19
URL: http://xoxopim.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0