IKEA & basket



Jag har blivit med säng!
Det var en smärtsam process. Vi fick pressa, trycka, dra, krysta och svettas i ösregn innan vi fick in madrassen i Daves bil. Som bilden visar är jag en meter framför Dave för jag sitter lååångt fram i framsätet med ungefär fem centimeter benutrymme tillgodo.
Ni vet ju hur korta ben jag har så jag pressade glamoröst in mig där med huvudet tryckt in mot framrutan och samtidigt akta mig för att inte slå i huvudet mot taket och i nackskyddet. Allt för att spara 30$ på hemleverans från IKEA.

Kände mig som hemma med BILLY, IVAR och FAKTUM. Men hör och häpna! När jag beställde mina köttbullar i restaurangen frågade mannen bakom disken mig -Fries or mashed potatoes? VAD I HELA FRIDEN?! Inte kan man väl äta köttbullar med sliskiga pommes frites? Jag blev helt mållös och pekade förvirrat på moset...

Fick lite begär efter mat i butiken utanför. Kaviar, lingonsylt, knäckebröd, sill... Nej, det blev tyvärr inget av det idag men en påse Ahlgrens bilar som inflyttningspresent till grabbarna i blivande kollektivet.

Kvällen avslutades med att heja på Dave och hans basketball team - Da Krabz. Hejandet gav nog tur för dem vann!
Jag fick sitta i ett bås där man klickade i mål och fouls. Man är ju blond och svensk så då är det endast VIP som gäller! Skämt åsido... ;)


Good night mate eller god dag till er för ni är ju mitt uppe i lunchen!


Kommentarer
Postat av: Mia

Hihi sötnos, så bra att du fått dig en säng så du får din skönhetssömn! ;o) Dave är snäll han, du får hälsa från mig och tacka för att han tar så godt vara på dig. Det gör en storasyster glad. :o)

2010-02-11 @ 15:28:27
Postat av: Pernilla

Åhhh kaviarr!!! Va det kalles kaviar?!?

2010-02-12 @ 00:07:26
URL: http://pernillabolwede.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha jag upplevde exakt samma reaktion i Edinburgh på Ikea :) fries till köttabullar... haha går ju inte ;)

2010-02-18 @ 15:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0