G'day mate!

Under tiden som jag varit i Sydney har jag hunnit bli 24 år och moster, den ni!

Här är inga lugna dagar! Vi har haft massor för oss varje dag. Min födelsedag var en underbar dag med frukost på café, soccer i en park (fotboll), konserter, barbeque och massa massa härligt folk. Följt att av en inflyttningsfest på söndagen efter med livekonsert i min kompis trädgård. Härliga stunder.


Om ni inte redan vet det så är australiensarna något av ett helt fantastiska människor. Glada och intresserade hela tiden! Vart man än är eller går så är det alltid någon som frågar hur man mår, om allt är okej, ger ett stort leende eller ber så hemskt mycket om ursäkt för att de råkat stå i min väg (trots att det var jag blockerade dem). Alla är så intresserade av vem man är och varför just jag valde att åka till Australien. Ibland kan man komma på sig att prata med en kassörska på en närbutik i lite mer än ett par vanliga svensson-sekunder och kilar snabbt ut därifrån.
Har fått en del vänner redan här i Sydney men det är lite trist att bli för tajt med dem eftersom vi snart reser igen... Men en tjej, Claire, har bestämt sig för att hälsa på mig i Melbourne. Det ser jag redan fram emot!

Vädret här i Sydney växlar så fort man vänder ryggen till. Ena stunden stekande sol, andra regnskur med friska vindar som slänger upp kjolen i sann Marilyn anda.  Igår sken solen så jag och Per tog färjan ut till Manly tillsammans med en dam från Falkenberg som min far jobbar med i Falkenberg. Hennes son var också med och de är på semester här i Sydney just nu. Vi blev bjudna på god mat och sen gick vi en lång promenad i en nationalpark. Kusten och havet är helt otroligt vackert här. Vågorna är så höga och skummar som en stor bubbelpool när de slår ner.


Imorgon bär det av mot Melbourne med tåg. Det kommer ta 13 timmar att resa men vi kände att vi inte behövde stressa och att vi ville se mer av naturen. Jag har fått ett tips om ett rum hos en kompiskompis lägenhet i Melbourne. Ska kolla upp detta i helgen. Innan det ska jag bo hos min kompis Dave. Hans familj har skaffat hundvalp så jag får en kompis att gosa med i några dagar.

Ha det så bra ni där hemma! Hörde om snökaoset... Själv ska jag vidare ut i hettan!

Kommentarer
Postat av: Linn

Låter awesome!!!! Synd att du inte hann träffa den lilla innan resan...följer din blogg noga! Kramar Linn

2010-02-03 @ 11:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0