Healesville & Yarra Valley










En varm fredagsmorgon åkte vi buss med utbytesstudenterna till Healesville Sanctuary som ligger cirka en timma utanför centrum. Solen strålade när vi vandrade runt på stigar i skogen och klappade på (och matade) känguruer, ödlor, grodor, fåglar. Såg sötaste koalor sova i träd, fiskar, emus, rovfåglar flyga nära oss och göra tricks. Efter parken åkte vi vidare till Rochford Wines som ligger i idylliska Yarra Valley. Provsmakade vita, röda och dessertviner på professionellt vis och frossade i hemmagjord fudge. Gruppen vi reser ut på sådana här äventyr med leds av två killar som är lokala australiensare och mer resor ligger planerade framöver.




Ännu en vecka har gått i denna underbara stad. Umgås med många australiensare men också en underbar tjej från Stockholm och ett gäng andra svenskar som varit här en termin förra året. Det är underligt hur nära hemma jag känner mig när jag är med dem... Sverige ligger nära hjärtat.

Det är ingen fara för tsunamis här och risken för snö är ännu mindre verklig. Blir lite chockad när jag ser era bilder på vinterlandskapet hemma och försöker att inte klaga när temperaturen blir lite kyligare här på kvällarna. På onsdag börjar mina lektioner på riktigt. Det ser jag fram emot.

Har ni det bra där hemma? Vad händer hos er?

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Absolut ingenting :) xP

Utöver att snön smälter så sakteliga ^^

2010-03-01 @ 19:57:14
URL: http://music4ever.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0