Skriva, skriva, skriva



Bättre sent än aldrig - här är mitt lilla rum som jag bott i de senaste månaderna. Inte mycket möbler men en IKEA-säng, ett skrivbord och en stor fin antik garderob. Enkelt och bra. Elementet är just nu min bästa pryl... Det där trodde jag aldrig att jag skulle säga.

Sista uppsatsen är på gång. Jag skriver om privacy online och hur man ska vårda sitt personliga varumärke. Samma tankar som min C-uppsats men med fokus på Internet.

Idag kom en tjej och tittade på mitt rum. Hon gillade det, lägenheten och mina roomies.  Nu slipper jag lägga ut en annons om att sälja min säng på Internet. Resten av möblerna fick jag gratis av killarna.

Om två veckor flyger jag hem till Sverige. Det börjar komma lite blandade känslor över det. Att säga hejdå är det som tar emot mest men jag vet att det inte är sista gången jag ser mina vänner. Nu har jag flera vänner och städer i världen att besöka i framtiden! 

Blev påmind om en dikt, den är till alla fantastiska unika människor där ute - sådana som du.

Vill sända några ord,
en hälsning, så du minns
att lyssna på dig själv
och de behov som finns.

För bara du kan veta
vad som är bäst för dig.
När du ska ta emot
-men även säga nej.

Gör vad som är gott
för både kropp och själ.
Och gör det för dig själv
och oss som vill dig väl.

Du är den enda "jag"
du någonsin kommer ha.
Ta därför hand om dig
så du kan få må bra!


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, mysigt att få se ditt lilla rum!! ;o) Så bra att det verkar ordna sig med övertagelse av rummet. Lycka till med sista inspurten! Vi glädjer oss till att få dig hem!!!!!!!!

XO

2010-06-09 @ 00:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0