Kulturella måndagar & Fitzroy




Denna vackra spindeln träffade jag och AK på när vi hade vår första "kulturella måndag" på Melbourne Museum. Jag är ledig på måndagar och torsdagar så tanken är att ta tid till att plugga men också att få se mer av staden. Hon är bra min nya vän AK.

Mitt liv som student rullar vidare i en härlig fart. Varje dag känns, klyschigt nog, som en gåva inbakat i ett äventyr. Så mycket att upptäcka, lära sig och bara få njuta av. I helgen kommer vi att åka på en övernattningsresa anordnat av REAL till Phillip Islands med en grupp utbytesstudenter. Får hoppas vädret håller i sig. Idag solade jag på Brighton Beach och njöt av stekande värme och klart svalkande havsvatten.




Här bor jag!
409 Wellington St
Clifton Hill, VIC
3068 Australia




Området Fitzroy/Clifton Hill. Ser ni höghusen i city?


På onsdagar måste jag åka tåg cirka 1,5 timmar ut till mitt andra universitet Lilydale så nu måste jag försöka lägga mig. Min resa ut startar vid 07:00.

Tänker som alltid på er där hemma!


Kommentarer
Postat av: Mia

Så mysigt huset ser ut! :o) Hur var det på Phillip Islands? Vi har vart på våran första övernattningstur med lilla Oscar, var i Tønsberg. Det gick fint. Mamma mormor var på besök söndag-torsdag, det var mysigt och sååå mycket hjälp man fick. :o) Oscar koste sig. Miss you schnuppi!

2010-03-21 @ 21:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0