Phillip Island och godis


Utbytesstudent-gänget poserar


I helgen var vi på Phillip Island med skolan på tre dagars utflykt. Jag surfade för första gången i mitt liv och det gick bra på det sättet att jag kom upp på knäna hela tiden. Dock var vågorna var så stora och tidvattnet gjorde allt väldigt jobbigt och uttröttande. Slutade med att jag fick upp en fot på brädan och den andra med knät i... Pust! Bra jobbat ändå tycker jag. Kul som tusan var det också så jag hoppas på fler gånger.



Mina dagar innehåller massa skoluppgifter nu. Mycket att läsa och skriva, skriva, skriva.
Hänger med mina underbara vänner så ofta jag kan och i helgen bjuder jag in 35 personer på inflyttningsfest med svensktema. Alla får ta med sig något svenskt att äta/fika. Blir spännande och se vad australiensarna och utbytesstudenterna tar med.


Nu ska jag försöka skriva någon timma och fortsätta frossa i finska godiset från "Soptippen" som jag och Mikael hittade när vi besökte Svenska Kyrkan. Där var det förresten våffelvecka OCH man kan boka en bastu för 4 dollar/pers (ca 35kr). Det ser jag fram emot!!

Stora kramar från mig som inte riktigt hinner med just nu och berätta för er om alla mina äventyr.
Tänker på er!

Kommentarer
Postat av: Marina

va underbart! wish somebody could bring me as their swedish thing men va fan...studenterna har inte råd att flyga ner mig! MISS YOU

2010-03-25 @ 20:45:19
URL: http://marinamiraglia.blogg.se/
Postat av: Mia

Nam nam, søppeldynga!! :o) Så fint att du kan shoppa lite gott på svenska kyrkan. Du kan väl säga till om det är någon som får tillsänt godis etc? Vet inte om det är lov pga tullen? Let me know sweetie! LOVE YOU!

2010-03-28 @ 21:32:14
Postat av: Angelika

Såg du pingvin paraden?? :)

2010-04-08 @ 09:32:50
URL: http://vaskevich.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0