Choklad & vänner


Vädret har blivit märkbart kallare och en nordbo som jag borde vara van vid kyla men uppenbarligen har anpassningen till ö-klimatet gjort mig frusen! Nu sitter jag i min tv-soffa förkyld, med ett lager av filtar och kläder på mig. Av någon anledning finns inte isolering med i husplaneringen här (och att en viss person underskattade valet att ta med varma kläder hit...).

Lika fort som det slår om till kallt kommer solen fram så idag passade jag och Micke på att ta en promenad i området där jag bor. Inne i skogen längst Yarra River hittade vi ett välbesökt café med båtuthyrning och uteservering. Det är mysigt att hitta ställen bara sådär. Vi satte oss ned och drack fanta och tittade på familjer som rodde i båtar och gäss som badade i floden.

En gungande hängbro över till caféet

 


Min kamera har fått för sig att inte vilja fungera till hundra procent så jag ser inte längre vad jag fotograferar. Därav förklaringen till det som kan upplevas som felbeskurna bilder. Försäkring var en bra investering vet jag nu.

San Churros

Åh, i veckan fick jag träffat två damer som jag uppskattar mycket högt, Malin och Debbie. De var på besök i Melbourne så vi gick och fikade på San Churro, en fantastisk "chocolateria" på Brunswick street. Vi frossade i varm choklad, churros och skvaller om vad som sker på hemmafronten. Det finns alltid saker att missa så fort man inte håller sig uppdaterad. Bröllop och förlovningar hit och dit!

Nu är det inte långt kvar tills jag sitter på planet hem till ljuva Sverige! Det finns en mängd saker jag har börjat längta efter. Mycket inkluderar mat (läs: mammas mat) och som vanligt lilla Oscar!

Citat från kvällens filmtittande som fick mig att tänka,

Happiness only real when shared
Into the wild


Jag saknar er där hemma.

Kommentarer
Postat av: Pim

Åh min älskade vän du är så vacker!



Into the wild är min favvo film!! <3

2010-05-16 @ 20:28:07
URL: http://xoxopim.blogspot.com
Postat av: Per

Ja, det har verkligen inte varit varmt de senaste dagarna. Jag tror att det är högre luftfuktighet här också, och att det är därför det känns så kallt, även om det är nästan 20 grader.

2010-05-17 @ 05:25:54
URL: http://kv07australia.wordpress.com
Postat av: Nina

Jag saknar Melbourne också kan jag säga. och fasen vad kallt det är i Sverige. Idag är det dock riktigt fint väder :D

Erm posta, vi skickade 15 kg vilket kostade ca 100 dollar med seamail, men sen skickade vi dyra saker också och köpte på en försäkring s det blev ca 152 dollar till slut. sista gången skicka jag 9 kg vet jag och det kostade 90 dollar utan försäkring. Det tar upp till 3 månader men lätt värt det för att frakta med flyg kostade mer än dubbelt så mycket. Har du shoppat för mkt :P

2010-05-18 @ 12:43:31
URL: http://ninajosefinl.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh pikku muru, har du blivit förkyld? Hoppas du mår bättre snart igen!!! Vi saknar dig enormt, gläder oss såååååå till att se dig! puss från Oscar

2010-05-19 @ 00:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0