Vingårdar i Yarra Valley




Vy från Yarra Track Wines

Jag har varit ute på äventyr i Yarra Valley med min kurs i Events Management. En solig och underbar dag ordnade jag och min klass så att ett 30-tal gäster från Alzheimers Association och Yarra Ranges Youth Services Mentorship Program kunde åka ut på en dagstripp till tre olika vingårdar en timma utanför Melbourne. Sponsrad buss, goodiebags, gratis mat och vinprovning stod på schemat som ett tack för det bra arbetet de gör för Melbourne. Jag fick äran att guida truppen som Event Manager. Det glada gänget utnämnde mig till en slags svensk underhållare och jag tog tillfället i akt att dra ut på skämten om ABBA och meatballs.










Idag är det exakt en månad kvar tills jag landar i Sverige. Köpte mig en varm stickad tröja igår, presenter till nära och kära. Inser att jag måste skicka hem saker med en båt för att slippa extra kilon. Melbourne är vackert nu. Förundras hela tiden över hur höstlöven färgar hela staden. Sista spurten på gång nu innan mina sista tentor och inlämningar inträffar och sedan en veckas ledighet som ska spenderas på museum och goda restauranger här i Melbourne tillsammans med min fina man.


Kommentarer
Postat av: Marina

Åh jag saknar dig så enormt mycket!!!!!!! jag kommer självklart vara i Jönköping när du kommer så i veckan ser vi till att Skypa :)



<3

2010-05-23 @ 12:57:25
URL: http://marinamiraglia.blogg.se/
Postat av: Per

Ja, jag är inte så glad över att vi hittade en i lägenheten (kan ju finnas flera), men det blev en bra historia :P Vilken tur med vädret ni verkade ha =)

2010-05-24 @ 04:54:04
URL: http://kv07australia.wordpress.com
Postat av: Therese

Vad kul att få testa på Event Managing, det gör du säkert galant! Btw grattis till mannen!

2010-05-24 @ 07:44:10
URL: http://trace.blogg.se/
Postat av: Heddii

låter härligt=)

2010-05-25 @ 19:51:59
URL: http://heddii.blogg.se/
Postat av: Haakon

Nice, nice, nice. Jeg skulle gjerne vært der og sett hvordan de driver vinindustri "down under" og hørt deg underholde. :o)

Nyt øyeblikkene.

2010-06-18 @ 10:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0